Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souběžný rozvoj výtvarné a jazykové představivosti
Hrkalová, Martina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce má podobu kvalitativní akční průzkumné sondy a zkoumá konkrétní aspekty práce vybraných žáků s SPU při interdisciplinárním propojení výtvarné a jazykové výchovy, a to při důrazu na plnění dílčích cílů rovnoměrně v obou oblastech. Výsledky bádání, které probíhalo formou pozorování a polostandardizovaných rozhovorů se žáky a učiteli, jsou analyzovány a krystalizují v konkrétní návrhy pro zefektivnění dílčích aspektů této metody pro ještě větší efektivitu dílčích kroků při osvojování nových znalostí u žáků s SPU. V teoretické části představuji edukační metody synergického rozvíjení výtvarné a jazykové představivosti. Je to především metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning), která reprezentuje inovativní tendence integrace Angličtiny a dalšího nejazykového předmětu (v tomto případě VV), a multisenzoriální přístup. Dále specifikuji stěžejní principy edukačního procesu při interdisciplinárním propojení výtvarné výchovy a anglického jazyka u žáků s SPU, jako je Gardnerova teorie mnohočetné inteligence, respektování individuálních učebních stylů žáků se zaměřením na multimodální vyučování a principy Hejného metody aplikovatelné na model integrovaného vyučování VV a AJ. Dále charakterizuji specifika konkrétních SPU a zásady při práci se žáky s těmito poruchami. V závěru...
Bezpečný prostor ve výtvarné dramatice
Nedomová, Veronika ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Ústředním tématem bakalářské práce je bezpečný prostor. Jedná se o fenomén, který prostupuje prakticky celým pedagogickým procesem a je jeho nezbytnou součástí, neboť utváří vhodné podmínky k naplnění edukačních cílů. Je také předpokladem pro rozvoj osobnosti, jež vede nejen k osobnímu štěstí a naplněnému životu, ale implicitně také k lepšímu fungování celé společnosti. Cílem práce je podrobně zmapovat principy a možnosti bezpečného prostoru skrze výtvarnou tvorbu (Výtvarnou výchovu) společně s dramatizací (Dramatickou výchovu). Díky tomuto spojení lze využít potenciálu výtvarné a dramatické exprese jako specifického způsobu sebevyjádření, zkoumání svého vnitřního já a svého vztahu k okolnímu světu. Dramatická hra je také vhodný prostředek k navození autentického prožitku, během kterého přirozeně dochází k rozvoji osobnosti. Pro označení interdisciplinárního průniku těchto oborů je využit pojem výtvarná dramatika. V didaktické části je na základě nabytých poznatků sestavena výtvarně dramatická tematická řada s vybraným námětem - Enviroment. Didaktická transformace využívá tří výukových jednotek výtvarné výchovy a kontextualizuje současné tendence ve společnosti a výtvarného umění.
Rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku skrze expresivní obory
ZELINKOVÁ, Ludmila
Tato bakalářská práce je teoretickým pojednáním o rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku prostřednictvím expresivních oborů. V příloze obsahuje praktické příklady tvořivých činností v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Tvořivé činnosti jsou zde zaměřeny na expresivní obory, především pak na výtvarnou výchovu, artefiletiku a výtvarnou dramatiku s uplatněním animačního výchovného přístupu a jejich následnou reflexi. Cílem této bakalářské práce je vytvoření teoretického rámce pro usnadnění tvorby systému aktivit a specifických tvořivých činností v expresivních výtvarných oborech, který by vedl k optimalizaci vztahů ve skupině dětí a mohl být součástí primární prevence ve výchovném působení na první sociální skupiny. Systém tvořivých aktivit je sestaven tak, aby mohl být přínosem jak při denních aktivitách mateřské školy, tak při zájmových činnostech mateřských škol, na školách v přírodě, tvořivých dílnách s rodiči nebo při volnočasových aktivitách pro děti předškolního věku.
Hra, hravost a komika ve výtvarném provozu Galerie H
Kerhartová, Jana ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Jana Kerhartová Disertační práce: Hra, hravost a komika ve výtvarném provozu Galerie H Abstrakt Tato práce představuje činnost neoficiální soukromé galerie, která fungovala v 80. letech v Kostelci nad Černými lesy. Při zpracovávání tématu jsme kombinovali metodu orální historie, práci s obrazovým a textovým archivem a (vizuální) sémiotickou analýzu. Cílem výzkumu bylo popsat činnost Galerie H a ověřit možnosti didaktické transformace některých obsahů s ní spojených do výtvarné výchovy. Data, především rozhovory s pamětníky, dobové dokumenty, umělecká díla a školní vyučování, mají charakter výpovědí v poststrukturalistickém kontextu. Vzpomínky na období takzvané normalizace a alternativní společenství viděné optikou dnešní doby vypovídají mnoho i o současnosti. Alternativní aktivity provozované v totalitním režimu aktualizují zásadní existenciální témata jako je svoboda, orientace vlastních aktivit, vztah k vládnoucímu systému, morálka. Hlavním konceptem, který celou prací prolíná, je vzájemný vztah humoru, hry a výtvarné tvorby, který je také důležitým motivem pro didaktiku výtvarné výchovy. Výstupy výzkumu byly díky podpoře projektu GA UK č. 339415 prezentovány v knize Humor a hra v Galerii H a na stejnojmenné výstavě. Nasbírané a uspořádané výpovědi přinášejí důležité poznatky o proměnách výtvarného umění...
Hračka, technologie a výchova
Buriánková, Kamila ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
V teoretické části se zabývám v první řadě vymezením pojmů a následně historií výroby panenek ve světovém kontextu a poté na území České republiky. S tím je spojena i lidová tvorba, ze které vychází dnešní tradiční techniky výroby autorských panenek. Nastiňuji, co je to autorství, a uvádím několik z mála dnešních výrobců a jejich krátký příběh, jak se k tvorbě panenek dostali. Dále uvádím směrnice pravidel pro výrobu či výběr dobré hračky, zpracované pro téma panenek. V rámci těchto pravidel se zabývám i tradičními materiály a technikami vhodnými pro výrobu panenky v domácím prostředí. V závěru teoretické části jsou rozvedeny druhy her s panenkou a genderové aspekty panenky. První částí mého projektu je uvedení do vztahu k výrobě panenek a témata, která jsem zkoumala a pozorovala při procesech jejich tvoření. Dále sem patří rozřazení druhů panenek podle mechanického užití a chápání identity panenky. Součástí je malý výrobní projekt s dětmi. Druhou částí je sborník panenek, které jsem vyrobila za poslední 3 roky. Jsou rozřazeny podle technologických postupů a u každé je uvedený například materiál, náročnost, vhodný věk aj. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, výzkumná sonda, výtvarně-didaktická interpretace, technologie, materiály, autorská hračka
Adam a Eva. Nahota v umění a co si s ní počít ve výtvarné výchově
Böhmová, Zuzana ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Böhmová, Z.; Adam a Eva - nahota v umění a co si s ní počít ve výtvarné výchově. [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 106 s. Práce se v teoretické části snaží analyzovat nahotu prostřednictvím komparace religionistických, morálních a mocenských spisů s každodenně prožívanou realitou a uměleckým zobrazením. Věnuje se proměně jejího paradigmatu v evropské kulturní tradici od rozvoje křesťanství. Pokládá si za cíl najít počátky spojení nahoty s pocity studu. Objevuje původ erotizace nahoty a její propojení s pornografií. V didaktické části se snaží o vnesení tématu do výtvarné výchovy, o definování pojmu skrze výtvarné aktivity a pochopení proměny vnímání nahého těla v moderním malířství. Skrze médium malby zkoumám v praktické části sémiotickou povahu nahoty jako znaku a znaky, které k nahotě odkazují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.